2011-10-05

Höstens grymmaste projekt!

Jag tror på allvar att den här hösten kan bli den grymmaste på mycket länge. Det är, vilket knappast undgått någon av er som läser, att det är rätt mycket på gång. Ny grafisk profil, webshop och kollektion: allt det ska släppas på en och samma vecka. Och nu också: Bloggers Wardrobe

Bloggers Wardrobe är en fantastisk chans och ett vansinnigt häftig projekt som drar igång nu under oktober. Och det var framför allt för det är projektet som jag redan i våras började planera för en internationell webshop. Jag vet inte om ni minns, men i juni träffade jag en PR-byrå i Stockholm och skrev såhär om det:

"...mötet handlade om PR,och då främst om ett projekt som släpps den 1a september och handlar om sociala medier och den internationella marknaden."

Projektet har blivit lite försenat, men nu är det snart release och jag kan äntligen berätta!

PR-byrån Studio Total (som stått bakom flera riktigt spännande och galna marknadsföringskampanjer i Sverige under de senaste åren) kontaktade mig i maj och undrade om jag ville haka på ett PR-projekt kallat "Bloggers Wardrobe". Idén är att sammanföra svenska modemärken med några av världens största modebloggar för fina samarbeten, och hur det konkret går till kan ni läsa om på Bloggers Wardrobes sida. Idén är fantastisk och den har otrolig potential. Så roligt!

Men bäst av allt: märkena som är aktuella är alla utvalda av Studio Total. Och det gick därmed inte att ansöka, betala eller på annat sätt knipa sig en plats =) Men JohannaN blev utvald ändå, bara för att My och de andra på Total gillar smycken och vad jag i övrigt sysslar med.

Är så sjukt smickrad och glad av att få jobba med så proffsiga och trevliga människor. Och i väntan på att allt drar igång på allvar: spana gärna in Bloggers Wardrobes facebook, med över 13 000 som gillar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar