2011-10-03

Från tanke till färdigt smycke



2 kommentarer:

  1. Det här var underbart att se. Att kunna visa upp produktion är ett gott tecken på dels ett gediget handarbete men också på att det produceras under goda omständigheter. Det sätter dessutom ett större värde på produkterna. Håller på att läsa den jättebraiga boken Modemanifestet som handlar om onödig konsumtion i modevärlden. När något är för billigt då ska varningsklockorna ringa.
    Å vad jag längtar till JohannaN-smycket som min man ska köpa till mig : )Jag har önskat mig ett, och det ska bli kul att se vilket han väljer. Måste säga till honom att den nya kollektionen snart kommer!

    SvaraRadera
  2. Åh vad otroligt roligt att höra att du också gillar det! Har ju sagt det förr och säger det igen: jag är ju själv sjukt intresserad av historien bakom saker (vem har producerat, till vilket pris osv osv, är nog lite skadad från mina år med rättvis handel och Rena Kläder =)) men att höra att andra också är intresserade gör mig ännu mer pepp och glad! Mer bilder kommer i veckan. Ska absolut spana in boken du nämner! Kram

    SvaraRadera