2011-06-28

Saker man lär sig.

Den här våren har jag kommit på den fenomenala tanken att börjar samarbeta med människor som är grymma på det som inte jag kan. Eller tycker är sjukt tråkigt. Och det är ganska mycket det. Fantastiskt tänkte jag att man kan spara tid och få ett fint resultat bara genom att betala.

Men tji fick jag. De här senaste månaderna har jag lagt ner mycket tid (ingen tidsbesparing här inte) på att hitta rätt sorts folk för rätt sorts uppdrag. Vissa saker har fungerat fantastiskt och andra mindre bra. Jag har hela tiden tänkt att ju mer man betalar ju bättre blir det. Det stämmer inte, har jag insett. Efter att ha betalat några uppdrag som inte på något sätt motsvarat mina förväntningar eller det pris det kostade är jag nu beredd att säga att det mer handlar om magkänsla. Från och med nu ska jag välja samarbeten med lite is i magen. Ta det lugnt, känna efter, fråga folk jag litar på om feedback och först därefter ta beslut. Jag tror att det kan ge bättre resultat.

Men å andra sidan, det sägs ju att man lär sig bäst av sina misstag. Och det är väl dit de mindre lyckade samarbetena får räknas. Till kontot för dyrköpta men viktiga lärdomar. =)

Och som kontrast till det här, var jag på ett möte idag som kändes riktigt bra. Tror att de kan sälla sig till skaran som matchar mig perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar